Vad är telemarketing?

Telemarketing kan tjäna flera syften och fungera på olika sätt. Termen kan ibland inkludera telefonförsäljning, men inbegriper också väldigt mycket mer. Vanligt är till exempel att telemarketing handlar om kundtjänst och mötesbokningar, samt även andra former av uppföljning, marknadsföring eller inbjudningar till ett särskilt event. Det finns med andra ord viktiga skillnader mellan telemarketing och telefonförsäljning, men även gemensamma nämnare.

 

Vad gör ett callcenter?

 

Ett callcenter är kort och gott en inrättning för telefonister. Det är här vi på Wecall kommer in i bilden. Vi är ett kontaktcenterföretag som stor erfarenhet i branschen. Till oss kan du vända dig för att få hjälp av en pålitlig callcenterlösning. Wecall hjälper dig med kundärenden som exempelvis support, mötesbokning, växeltjänster, telefonpassning och andra uppdrag kopplat till telefoni och kommunikation. Sådant som du kan behöva avlastas från i verksamheten för att frigöra tid och utrymme att utveckla din organisation istället.

 

Inbound telemarketing med effektiva resultat

 

En stor del av telefonpassning i callcenter handlar om det som kallas för inbound telemarketing. Det innebär att det är kunden som tar initiativet för att ta kontakt med ditt företag. Vi på Wecall hjälper dig att både arbeta för att främja förutsättningarna för en sådan dynamik, samt står redo att hantera den. Med oss vid din sida får du ett callcenter som kan hantera flera språk och hjälper dig att hitta nya kunder effektivt.

 

Följer lagar om telemarketing

 

Som med mycket annat finns det förstås även lagar om telemarketing. Det finns skyldigheter och rättigheter – både hos konsumenten och hos företaget. Med Wecall vid din sida kan du alltid vara säker på att du har en trofast samarbetspartner som följer alla uppföranderegler som ställs. Vi är inte störande telefonförsäljare. Vi är ett flexibelt kontaktcenterföretag som finns där för dina kunder – såväl för nya kunder som befintliga.