BILBOLAGET

Kunderna får snabbare svar idag med hjälp av Wecall

 

Med mellan 500-1000 samtal per dag ojämt fördelade över veckan var det svårt för Bilbolagets egen växel att undvika långa köer och irriterade kunder.

 

– Den största skillnaden är att kunderna får snabbare svar idag men även att våra kostnader har minskat, säger Ulf Zetterström, vd på Bilbolaget.
Bilbolaget har fyra egna växeltelefonister men eftersom det ofta blir stora toppar i början av veckan så var det svårt för dem att hinna med. Nu mer kopplas samtalet över till Wecalls telefonister när telefonisterna på Bilbolaget sitter upptagna.

 

Avtalet med Wecall ser ut så att Wecalls telefonister fungerar som backup och Bilbolaget betalar bara för de samtal som Wecall faktiskt besvarar.

 

– Eftersom vi kunnat dra ner på personalkostnaderna så har den här lösningen dessutom gjort det mer lönsamt, säger Ulf Zetterström.

 

Samarbetet med Wecall ger också en stor trygghet när de egna telefonisterna är sjuka, vabbar eller i semestertider.

Eftersom vi kunnat dra ner på personalkostnaderna så har den här lösningen gjort det mer lönsamt.

Bilbolaget har cirka 550 anknytningar och är placerade på flera ställen i Medelpad, Hälsingland, Gästrikland och i Norrtälje. Det är en stor och komplex organisation. För att kunna koppla kunderna rätt måste Wecalls telefonister förstå Bilbolagets verksamhet och ställa följdfrågor.

 

– Det har tagit tid att lära sig vår struktur och var en del utmaningar i början men nu fungerar det bra, säger Ulf Zetterström

Bilbolaget

Återförsäljare av Volvo, Ford och Renault. Även Toyota i Sundsvall. Bilbolaget är en helhetsleverantör för bilägande med exempelvis auktoriserade verkstäder för Volvo, Ford, Renault och Dacia samt butiker för reservdelar. De erbjuder också biluthyrning, serviceavtal och privatleasing.