Vad är en mötesbokare?

 

I rollen som mötesbokare har du ett viktigt ansvar för att hantera kontakter. Det handlar både om att själv kunna bli kontaktad av potentiella kunder som önskar möten, men kanske framför allt om att själv vara drivande och söka nya kontakter för samma ändamål. Mötesbokaren är på så sätt en väldigt viktig pusselbit i helheten för att en verksamhet ska kunna utvecklas och nå fler kunder – och därmed sin fulla potential.

 

Kvalificerad mötesbokning handlar också om att sälja in produkter eller tjänster. Det är ofta första steget i en potentiell försäljning. Mötesbokaren har som uppgift att se till att kunden förstår värdet på det ni erbjuder och lyssna på mottagarens önskemål. Det är ett viktigt första steg att ta för att du sedan ska kunna ro affären i hamn, eftersom kunden redan har förstått vad den kommer få.

 

Fördel med att outsourca mötesbokning

 

På så sätt finns det en stor fördel med att ta in mötesbokning i din verksamhet. Här kommer därför goda nyheter – vi på Wecall är ett ledande kontaktcenterföretag som kan avlasta dig bland annat i de initiala kontakterna med dina kunder.

 

Vi erbjuder tjänster inom kundtjänst, telefonpassning och växeltjänster och tar därmed en stor kommunikativ börda från dina axlar. En bokningsservice som kommer att förändra förutsättningarna för hur du jobbar på ett sätt som får dig att undra hur du någonsin klarade dig utan tjänsten.

 

Behöver du hjälp med besöksbokningen? Läs mer här.

 

Vad kostar en mötesbokare?

 

Att ta in en mötesbokare i verksamheten är en investering som kommer att betala av sig både på kortare och längre sikt. Det innebär en möjlighet för din verksamhet att nå ut till fler kunder snabbare, sprida ordet om ditt varumärke och effektivisera både kundtjänst och nya affärer. Samtidigt får du också en avlastning och kan skifta mycket av ditt fokus på att utveckla företaget och få verksamheten att växa ännu mer.