OFFICE SVERIGE AB

Wecall – en viktig partner i Office Sverige AB:s centralisering

 

När Office Sverige AB skulle centraliseras med ett gemensamt backoffice anlitades Wecall.

 

– I hela den processen har Wecall varit viktiga, säger Anders Johansson, vd på Office Sverige AB.

 

Office Sverige AB finns på 17 olika orter i Sverige. Från Kiruna i norr till Malmö i söder. Tidigare bestod företaget av ett moderbolag och nio dotterbolag. När de 2015 valde att slå ihop företaget till ett var Wecall en nära samarbetspartner.

 

– Tidigare hade vi lokala receptionister ute i landet på alla våra större kontor men nu är det Wecall som är vår första linje och svarar på alla inkommande samtal, säger Anders Johansson, vd på Office Sverige AB.

 

Wecall fungerar som företagets lokala receptionist för respektive kontor men tar också emot felanmälningar. Vid mer avancerade ärenden kopplar Wecalls telefonister vidare deras kunder till Office Sveriges egen it-service.

 

– Wecall är inte bara ett vanligt callcenter för de lägger in felanmälningarna direkt i vårt system. Så de gör en viss handpåläggning, säger Anders Johansson.

Wecalls styrka är att de är lyhörda och tar tag i problem som dyker upp.

Omorganiseringen har gjort att Office Sverige AB idag är mer effektivt och lönsamt. Men det har varit en lång process som inte alltid löpt på utan lite grus i maskineriet.

 

– Det var en inkörsperiod där både de på Wecall och vi skulle lära oss, men nu rullar det på. Vi har en bra dialog och de har tagit bra ansvar, säger Anders Johansson.

 

Wecall sitter uppkopplade mot Office Sveriges telefonväxel och de har avstämning en gång i veckan.

 

– Wecalls styrka är att de är lyhörda och tar tag i problem som dyker upp.

Office Sverige AB

Levererar IT-lösningar åt små och medelstora företag med cirka 200-300 anställda. Tar exempelvis hand om hela deras it-infrastruktur eller säljer digital arbetsplats som tjänst. De arbetar också med tillbehör som print och telefoni. Office Sverige AB arbetar med hårdvara, mjukvara och service.