Telefonpassning

Vi på Wecall är experter på att ta hand om din telefonpassning med precision och engagemang. Med vårt erfarna team och flerspråkiga support, garanterar vi att du aldrig missar ett viktigt samtal och kan erbjuda en förstklassig upplevelse till dina kunder.

Låt oss ta hand om företagets samtal

 

Det finns saker som alla företag måste hantera oavsett vilken bransch man är verksam inom. En sådan detalj är hur man tar hand om företagets telefontrafik.

 

Även i de mest digitaliserade företag behövs det personal som svarar i telefon. Det är inte lika självklart att företaget har en egen telefonväxel. Det behövs inte heller, låt oss på Wecall ta hand om ditt företags telefontrafik. Hos oss kan du också få hjälp att hantera e-post och bemanna din företagschat.

Gör en offertförfrågan!

Det ska vara enkelt att bli kund hos Wecall

Vi börjar med att göra en behovsanalys tillsammans med er för att säkerställa att leveransen till fullo motsvarar era förväntningar och krav/önskemål.

 

Om ni har behov av en tjänst utan teknisk integration kan ni komma igång redan inom ett par dagar. I de fall ert behov medför teknisk integration så får ni hjälp av en av våra erfarna projektledare, som då ansvarar för hela leveransprocessen, för att komma igång på ett smidigt och bra sätt, där vi normalt är igång mellan 2-4 veckor, beroende på hur mycket som skall integreras/utbildas.

 

Så här går det till steg för steg:

  1. Förstudie och behovsanalys
  2. Offert och avtal. Signering av avtal och därefter punkt 3-5
  3. Informationsinhämtning (organisation, sökord, eventuella policys, företagsfakta, arbetsbeskrivning mm.)
  4. Integration av teknik (växel och ev. andra system)
  5. Kundspecifik utbildning och sedan planering av driftstart

 

Personlig telefonpassning och svarsservice

På Wecall har vi telefonister som ger en personlig svarsservice och telefonpassning till ett mycket förmånligt pris. Med vår svarstjänst kan företaget ta emot samtal och filtrera inkommande samtal utan att belasta företagets personal.

 

Med en professionell telefonservice får man allt man kan begära av en telefonist, och lite till om du behöver det!

 

 

 

Flexibel telefonservice till företaget

Med våra telefonitjänster kan du fokusera på ditt utan att missa några viktiga samtal. Vår telefonister är tillgängliga under årets alla dagar vilket gör att den som ringer alltid kommer att få ett svar, även när du inte riktigt har tiden eller befinner dig på arbetsplatsen.

 

En av våra bastjänster är att låta våra telefonister ta företagets samtal när ordinarie personal inte är tillgänglig. Telefonisten ger kunden ett trevligt bemötande och kan ta emot meddelanden. En personlig svarsservice är mycket uppskattad och ger ett trevligt alternativ till en automatisk telefonsvarare som ett gediget intryck av kvalitet hos företaget.

 

Det går även att låta våra telefonister ta över hela företagets telefonväxel. Vår flexibilitet att utforma vår tjänst efter ditt företags behov är en av våra främsta styrkor, samtidigt håller vi en låg kostnad per samtal.

 

Vår telefonservice ger er möjligheten att växa som bolag, där vi ser till att leverera en svarstjänst i toppklass med engagerade växeltelefonister som är intresserade av just er affär. Vi erbjuder flexibla växellösningar där vi kan besvara dina samtal på distans eller på plats hos er på företaget. Välj den lösning som passar dig bäst.

 

Vi kan minska din telefontid utan att dina kunder blir lidande:

  • Vi svarar istället för dig när du inte har tid och lämnar meddelande till dig.
  • Vi svarar istället för dig, tar ett meddelande och/eller kopplar till rätt person.
  • Vi släpper bara fram de samtal som du vill ha för tillfället (avisering).
  • Du kan hålla oss uppdaterade om din tillgänglighet via din fasta telefon, mobilen eller via vår webbtjänst.
  • Vi svarar på frågor om ditt företag och ger aktuell information till den som ringer.

 

Vanliga frågor om Telefonpassning

Vad är Telefonpassning?

Telefonpassning är en tjänst där någon av våra telefonister tar emot ditt företags samtal när din personal inte är tillgänglig. Telefonpassning sköts av riktiga människor som alltid ger den som ringer ett personligt och trevligt bemötande.

Vad kostar Telefonpassning?

Kostnaden för telefonpassning beror på vilken typ av tjänst vi skräddarsyr till ditt företag. Varje lösning är unik och anpassad efter företagets behov, det gör att priset är en förhandlingsfråga inom ramen för den lösning som erbjuds.

Vilka fördelar finns det med Telefonpassning?

Telefonpassning ger alltid kunden ett trevlig bemötande och är flexibel, till exempel kan vissa brådskande samtal släppas igenom medan andra samtal får vänta. Sådana möjligheter har inte en telefonsvarare eller en automatisk telefonväxel.

För vilken typ av företag passar Telefonpassning?

Telefonpassning passar alla företag, litet som stort. Alla företag behöver möjligheten att ta emot samtal från kunder. Kunderna är företagets viktigaste tillgång och det är viktigt att kunna ge kunderna en trygg och gedigen kundservice. Där är telefonpassning ett bra alternativ till telefonsvararen.

Är Telefonväxel och Telefonpassning samma sak?

Med en telefonväxel sköter vi om alla inkommande samtal till företaget och sorterar bland samtalen så uppringaren hamnar hos rätt person. Vid telefonpassning tar vi hand om företagets inkommande samtal när ordinarie personal inte är tillgängliga.

Gör en offertförfrågan!